"עיר לדוגמה: הכירו את חולון, ישראל"

ספטמבר 10, 2023

ישראל היא מדינה הידועה בהתפתחותה ובחדשנותה. בין אם מדובר בסטארט-אפ מרשים או ברעיון פורץ דרך, לישראלים יש כישרון לפרוץ גבולות ולהתוות נתיבים חדשים. בחולון – עיר ממש מחוץ לתל אביב – אותה אנרגיה ורוח של קידמה אפשרו לעירייה צעירה יחסית זו להפוך לאחת הערים המתקדמות בעולם.

חולון, שנוסדה בשנת 1922 כמושב קטן, ראתה צמיחה והתפתחות מתמדת מאז. היא צמחה במהירות בשנות ה-70 וה-80 והפכה לפרבר תוסס ושוקק חיים של תל אביב. אוכלוסיית חולון מונה כיום כ-195,000 תושבים והיא אחת הערים הבודדות בישראל שרוב תושביה אינם יהודים.

חולון מכונה לעתים קרובות "עיר המודל של ישראל". זהו ביתם של חברות היי-טק, אוניברסיטאות נחשבות וחללי עבודה משותפים אופנתיים. היא מספקת איכות חיים גבוהה לתושביה המגוונים, עם שפע של אפשרויות תעסוקה ושפע של פארקים ציבוריים ושטחים ירוקים.

חולון בולטת גם במחויבותה לתרבות ולאמנות. מרכז האמנות חולון וואסימהאוס מציע תערוכות אינטראקטיביות חינם לילדים ולמבוגרים כאחד, ומארח אירועים כגון הקרנות סרטים ללא תשלום. יש גם את פארק המדע חולון, המתגאה במצפה הכוכבים הגדול בעולם לצפייה בשקיעה בחוף הים ובפלנטריום. אטרקציות תרבותיות אלו מציעות חוויה ייחודית למבקרים, והופכות את חולון לביקור מרגש.

אולי ההישג הבולט ביותר של חולון הוא העובדה שהיא העיר הראשונה בישראל שהפכה לניטרלית פחמן. על ידי יישום יוזמות רבות לחיסכון באנרגיה, כגון תאורת LED נרחבת ותחבורה ציבורית משופרת, חולון מפחיתה במהירות את טביעת הרגל הפחמנית שלה. מחויבות זו לקיימות זיכתה את העיר בשבחים מארגוני סביבה ברחבי העולם.

חולון היא עיר של גיוון וקידמה – מקום שבו חדשנות, תרבות וקיימות מצטלבות. היא אכן עיר לדוגמה למדינה ולעולם, ועיר ששווה לחוות אותה. אז אם אי פעם אתם מחפשים חוויה ייחודית בישראל, לכו לחולון – לא תתאכזבו!