כיצד להתמודד עם PTSD

נובמבר 22, 2023

הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD) היא מצב נפשי חמור שיכול להתרחש לאחר שאדם חווה או היה עד לאירוע טראומטי. ההערכה היא כי 8 מיליון אנשים בארצות הברית יש PTSD. חשוב לסובלים מפוסט טראומה לפנות לעזרה על מנת לנהל את הסימפטומים שלהם ולשפר את איכות חייהם.

מבוא ל- PTSD 

PTSD היא הפרעת חרדה המופעלת על ידי אירוע טראומטי, כגון התעללות פיזית או רגשית, לחימה צבאית, אסון טבע או תאונת דרכים קשה. תסמינים נפוצים של PTSD כוללים פלאשבקים, סיוטים, פחד עז, הימנעות מטריגרים או תזכורות לאירוע הטראומטי, קשיי שינה, שינויים בהתנהגות, עוררות יתר (מצב של ערנות קיצונית או התנהגות נסערת) וקשיי ריכוז. חרדה, דיכאון ושימוש בסמים נפוצים גם בקרב אלה הסובלים מ- PTSD. אסטרטגיות התמודדות עם PTSD

ניהול PTSD יכול להיות תהליך קשה ומאתגר, אך עם טיפול ותמיכה נכונים, ניתן להפחית את הסימפטומים ולשפר את איכות החיים. הנה כמה דרכים יעילות להתמודד עם PTSD.

1. להושיט יד לתמיכה – אחת הדרכים הטובות ביותר להתמודד עם PTSD היא להושיט יד לעזרה. אתה לא צריך לעבור את זה לבד. שוחח עם משפחתך, חבריך או איש מקצוע בתחום בריאות הנפש כדי לעזור לך לנהל את הסימפטומים שלך ולהתמודד עם הטראומה.

2. השתמשו בטיפול קוגניטיבי התנהגותי – טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) יכול לספק טכניקות שיכולות לעזור לכם לזהות ולשנות דפוסי חשיבה והתנהגויות שליליות הקשורות לאירוע הטראומטי. CBT יכול גם לעזור לך לעבד את האירוע הטראומטי, לבנות חוסן ולפתח אסטרטגיות התמודדות.

3. תרגול ניהול מתח – מתח יכול להיות טריגר ל- PTSD, ולכן חשוב לנהל את רמות הלחץ שלך. נשימות עמוקות, הרפיית שרירים הדרגתית ומיינדפולנס יכולים כולם לעזור לכם להפחית את הלחץ. בנוסף, מציאת דרכים להירגע, כגון יוגה, יכול גם לעזור. גם בילוי כמו דירות דיסקרטיות יכול לסייע להפחית את המתח. 

4. השתתפות בקבוצות תמיכה – קבוצות תמיכה יכולות לספק סביבה בטוחה ותומכת ליצירת קשר עם אנשים אחרים שחוו טראומה דומה. זה יכול להיות מעצים להתחבר עם אחרים שמבינים מה אתם עוברים ולתמוך אחד בשני בניהול הסימפטומים.

5. בחנו אפשרויות תרופתיות – תרופות יכולות להיות צורת טיפול יעילה לניהול PTSD. עבודה עם הרופא שלך יכולה לעזור לך לזהות אם תרופות הן טיפול מתאים עבורך.

לא משנה כמה חמורים הסימפטומים שלך PTSD עשוי להיות, אתה יכול ללמוד לנהל אותם ולנהל חיים בריאים ומספקים. בקשת עזרה מאיש מקצוע בתחום בריאות הנפש היא הדרך הטובה ביותר לפתח תוכנית טיפול אישית. עם התמיכה הנכונה, אתה יכול ללמוד להתמודד עם הסימפטומים של PTSD ולממש את הפוטנציאל שלך.