השיקוי הירוק הבוער: 5 עובדות על אבסינת

נובמבר 25, 2023

אבסינת, המכונה "הפיה הירוקה" בשל טעמו וצבעיו החזקים, המרירים והמתוקים, שבה אנשים במשך מאות שנים. משקה משכר זה שימש מאז ימי קדם ככלי עזר ליצירתיות ולתכולת האלכוהול הקיצונית שלו. עדיין פופולרי היום, אבסינת השאיר את חותמו ברחבי התרבות ונחשב ליברציה קלאסית. הנה חמש עובדות על אבסינת שאתה צריך לדעת.

1. זה רוח, לא ליקר – אבסינת הוא משקה חריף העשוי משילוב של עשבי תיבול ותבלינים, ומקורו ככל הנראה בקנטון נוישאטל בשווייץ. הוא מיוצר באופן מסורתי עם לענה, אניס ושומר; והוא יכול לכלול גם עשבי תיבול אחרים כגון זעתר, אנג'ליקה, כוסברה, כוכב אניס, centaury, מליסה, גרגרי ערער, אגוז מוסקט, ו dittany של כרתים. הייצור של אבסינת ברובו אינו מוסדר כמוצר ארטיזנלי, ולכן המתכונים משתנים מאוד בין מזקקה למזקקה. טעמו יכול לנוע בין מתוק לעשבוני, ובדרך כלל יש לו תכולת אלכוהול של 45-90%, מה שהופך אותו הרבה יותר חזק מאשר ליקר.

2. בעבר נאסר השימוש בו במדינות רבות – אבסינת עלה לראשונה לפופולריות במאה ה-19, כאשר היה פופולרי בקרב האוונגרד של אותה תקופה, כולל אמנים, סופרים ומלחינים. אפילו נאמר שהוא ההשראה לחלק גדול מהעבודה של אותה תקופה. בשל תכולת האלכוהול הגבוהה שלו והמוניטין שלו כמוביל להזיות, מדינות רבות חששו מסכנותיו והחלו לאסור אותו בתחילת המאה ה-20. רק בעשורים האחרונים חזר האבסינת לפופולריות שלו והחל להיות זמין שוב באופן חוקי במדינות רבות.

3. לעתים קרובות נהוג ליהנות ממנו בדרך ייחודית – אבסינת מוגש ונהנה בדרך כלל בטקס ייחודי המכונה "טקס האבסינת". זה כרוך במזיגת שוט של אבסינת בכוס אבסינת מסורתית, הוספת קוביית סוכר לכוס, ולאחר מכן מזיגת מים קרים על קוביית הסוכר. תהליך זה משחרר את הטעמים והניחוחות של האבסינת. רבים גם עורכים טקס שבו הם מדליקים את קוביית הסוכר באש, מה שמאפשר ללהבות לקרמל את הסוכר ולשחרר עוד תרכובות טעם. טקס זה אמור לשפר ולשנות את הטעם של אבסינת והוא הדרך המסורתית ביותר ליהנות מהמשקה.

4. הוא מגיע בצבעים רבים – צבע האבסינת יכול להשתנות בין ירוק שקוף לירוק אמרלד עמוק. אבסינת היה ההשראה לביטוי "הפיה הירוקה" בשל הגוון הירוק הטבעי שלו. בייצור אבסינת, צבע טבעי בשם כלורופיל משמש כדי לתת לו את צבעו הירקרק האופייני, עם זאת, עשבי תיבול ותבלינים אחרים יכולים לשמש כדי לתת לו גוונים וגוונים אחרים. חברות רבות גם בוחרות לצבוע את האבסינת שלהן באופן מלאכותי כדי ליצור צבעים שונים.

 5. זהו סמל אייקוני בתרבות הפופ – אבסינת הפך לסמל אייקוני בתרבות הפופ. מסרטים כמו "מולן רוז'" ועד תוכניות טלוויזיה כמו "משפחת סימפסון", אבסינת הוצג באופן בולט במגוון מדיות. הוא הוזכר גם בשירים שונים, כגון "La Fée Vert" של הזמר הצרפתי סרז' גינסבורג והיה נושא לספרים רבים.

אבסינת היה משקה אהוב לאורך ההיסטוריה, ועם טעמו העשיר ושיטת ההגשה הייחודית שלו, אין פלא מדוע הוא הפך לסמל כה אייקוני בתרבות הפופ. בין אם אתה אנין טעם או טירון, אבסינת הוא רוח לא מובנת שכולם צריכים להכיר. ועם כל מה שיש למשקה הזה להציע, קל להבין מדוע הוא ממשיך לעורר השראה ולרתק אנשים אפילו עד עצם היום הזה. אם אתה מתכנן לבקר דירות דיסקרטיות בצפון, לא מומלץ לשתות אבסינת!